Інформаційно-педагогічна
модель досвіду
Вирішуючи завдання творчої самореалізації учнів, у
навчальному закладі створені умови для
розвитку мотивації учнів до навчання, самостійності та відповідальності у
виборі творчих рішень. Поставлена мета вимагає від педагогічного колективу
системи заходів з виявленням особливих обдарувань дитини, реалізацію цілей
повноцінного розвитку таких талантів та залучення дітей до широкого спектру
міжнародних, обласних, районних заходів.
З 1989 року в навчальному закладі впроваджується вивчення
болгарської мови та пошукової краєзнавчої
діяльності під керівництвом вчителя вищої категорії Буц Марії Федорівни,
яка на той час пройшла курси з болгарської мови в місті Габрово, а потім у місті
Варна.
Значним педагогічним досягненням вчителів є створення в
2008 році хореографічного гуртка і
дитячо – юнацького хореографічного ансамблю болгарських народних танців « Богданівські
перли» під керівницством Ромалійської
Наталії Федорівни. В цьому напряму
велику допомогу надали хореографи, які були делеговані Болгарією. Так
народилася добра традиція підтримувати дружні, творчі стосунки з педколективом вчителів та представниками
культури та науки Болгарії.
Міністерство освіти і науки Республіки Болгарія зробило
великий внесок у розвиток болгарської
мови та культури для болгар , які живуть за її межами, організовує різноманітні
навчальні курси, запрошує на навчання до своїх вузів дітей з болгарської діаспори
та на міжнародні хореографічні та
вокальні фестивалі, пропонуєь участь у різноманітних проектах для підвищення
культурного рівня. Культурно-естетичне спілкування молоді розвиває творчу та
комунікативну компетентність, дає можливість дитині знайти себе за допомогою
мистецтва, реалізувати свої творчі здібності, знайти друзів серед ровесників
країн світу.
Наступним кроком у міжнародній співпраці (2010-2011рр.)
стало участь в національній Програмі« Рідна мова і культура за кордоном». За
його результатами ми отримали 16
болгарських костюмів і музичний інструмент Кавал.
Творчою справою вчителів стало створення вокального тріо
«Леленце» під
керіницством вчителя музичного мистецтва Недової Людмили Василівни, який
приймав участь у міжнародних фестивалях і посилив призові місця.
Протягом 25-и років вихованці Богданівської школи
постійно приймають участь в олімпіадах з болгарської мови. Вони прославляють
свою альма – матер, займаючи призові місця в районних, обласних і навіть
Всеукраїнських олімпіадах.
Декілька років приймають участь в конкурсі «Аз съм
болгарин, и това значи…», який організовує редакція Всеукраїнської болгарської
газети «Роден край» (місто Одеса).
наші випускники
стали студентами кращих болгарських
вузів в містах Софія, Велико Тирново та Варна.
Кадрове забезпечення досвіду
Навчально-виховний
комплекс забезпечений кадрами, які мають педагогічну і фахову освіту. Курси
підвищення з болгарської мови постійно проходять 2 вчителя в місті Гаврово та в
Софійському університеті « Святого Кліментія Охридського, департаменту
інформації та вдосконалення вчителів.
Міністерство освіти Республіки Болгарія, нагородило Буц
М.Ф. медаллю «Заслужил български учител»
і Грамотою за багатолітню працю по збереженню і вдосконаленню болгарської мови
серед світової діаспори.
Вчителі школи мають Грамоти й Подяки Приазовського
районного відділу освіти, райдержадміністрації «за професійну майстерність,
творчу працю, досягнення вагомих результатів у підготовці учнів до олімпіад», пам’ятні
призи та статуетки міжнародних хореографічних і вокальних фестивалів за
розвиток творчих здібностей учнів.
Творчий потенціал педагогічного колективу навчального
комплексу дає можливість для прогнозування
розвитку досвіду, який полягає в:
-
формування особистості, яка усвідомлює
свою належність до українського народу, орієнтується в реаліях і перспективах
соціокультурної динаміки, підготовлена до життя і праці у світі;
-
створення необхідних умов для розвитку
обдарованих дітей і молоді;
-
виховання людини, яка поважає традиції
народів і культур світу, національний, мовний вибір кожної людини;
-
формування у дітей творчих здібностей і
здатності до самоосвіти і самореалізації особистості.
Теоретична база досвіду:
1.
Теорія формування особистості та її
творчого розвитку (Л.С. Виготський, Л.Н. Коган).
2.
Розвиток дитячої творчості (І.Д. Бех,
Л.С. Виготський).
3.
Психолого-педагогічні принципи творчого
мислення дітей (А. Запорожець, Д. Ельконін, В. Клименко).
Комментариев нет:
Отправить комментарий